Standardowa rozgrywka składa się z 10 rund (frame'ów), w każdej z nich gracz ma maksymalnie dwa rzuty, z wyjątkiem ostatniej rundy, w której można zdobyć dodatkowe rzuty w przypadku strike'a lub spare'a.
Jeśli gracz w dwóch rzutach nie zbije wszystkich 10 kręgli, punkty są sumowane i doliczane do łącznego wyniku.
Jeśli gracz zbije wszystkie 10 kręgli w dwóch rzutach, zdobywa bonus w postaci punktów z kolejnego rzutu.
Jeśli gracz zbije wszystkie 10 kręgli jednym rzutem, runda kończy się natychmiast, a do jej wyniku dodaje się punkty z dwóch kolejnych rzutów.
W ostatniej rundzie, jeśli gracz zdobędzie spare lub strike, otrzymuje dodatkowe rzuty:
Najwyższy możliwy wynik w kręglach to 300 punktów, czyli 12 strike’ów z rzędu (10 w rundach + 2 dodatkowe w 10. rundzie).
Runda | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rzuty | X | 7 / | 9 0 | X | X | X | 8 / | 9 / | X | X X 9 |
Wynik | 20 | 39 | 48 | 68 | 88 | 106 | 125 | 144 | 173 | 202 |
Zrozumienie zasad punktowania w kręglach pozwala nie tylko lepiej analizować wyniki, ale także skuteczniej poprawiać swoje umiejętności. Strike i spare to klucz do wysokich wyników, a strategia rzucania może znaczną wpływ na rezultat gry. Niezależnie od poziomu zaawansowania, znajomość systemu punktacji pozwoli ci lepiej planować swoje ruchy i osiągać lepsze wyniki na torze kręglarskim!
Twoja praca jest dynamiczna i wymagająca. Wiemy o tym, dlatego wszystkie możliwości systemu są dostępne na Twoim telefonie lub tablecie. Kregielnia24 jest zawsze pod ręką.
Copyright 2025 by Reservmi Sp. z o. o.